Mit eszik egy unikornis?

Mit eszik egy unikornis?

Sacher torta a kertből

2019. március 12. - Egyszarvú07

Tegnap volt a Kedvesem születésnapja és mindenképp szerettem volna neki tortát sütni. A Sacher torta lett a nyertes, mert nagy kedvenc még mindenevő koromból, és már elkezdtem kikísérletezni egy masszívabb kakaós piskótát, ami helyettesítheti a Sacher alapját képező felvertet, íme az eredmény. Nagyon minimális cukor van benne, mert akad cukorbeteg a családban, illetve a liszt 2/3-a teljeskiőrlésű zabliszt, és csak 1/3-a finomliszt, mert próbálom egészségesen megoldani a sütiügyeket is. Pici datolyaszirupot tettem bele, ha nincs otthon csak más növényi szirupod, az is jó (juharszirup, agavé szirup) vagy ha aszalt datolyád van csak az is, csak adj hozzá forróvizet és turmixold le és voalá kész a datolyaszirup :) Az almacukor helyett nyugodtan reszelj bele egy almát, tegyél bele almapürét,  vagy csak hagyd el, én szeretem, mert természetes édesítő és finom, de ahogy érzed. Nos a torta külleme nem lett 10/10 de az íze... hát az eléggé király lett :)

Hozzávalók 12 szeletes tortához:

"Piskóta"tészta:

  • 2 bögre tk. zabliszt
  • 1 bögre búzaliszt
  • 1 bögre keserű kakaópor
  • 2 bögre nyírfacukor/xylit
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1 teáskanál vaníliaesszencia vagy 1 vaníliarúd kikapart belseje
  • 2 evőkanál almaecet
  • 1 evőkanál datolyaszirup (helyettesíthető)
  • 2 bögre vaníliás szójatej (más növényi tejjel helyettesíthető)
  • 2 evőkanál almacukor (elhagyható/helyettesíthető)
  • 1 bögre  kókuszolaj 
  • 2 evőkanál kakaóbab töret (elhagyható)
  • 2 evőkanál kandírozott narancshéj

+

350 g baracklekvár

A száraz, illetve a nedves összetevőket keverd össze, majd ezt a kettőt dolgozd össze robotgéppel alaposan. A kakaóbab töretet és a narancshéjat a legvégén kevertem a nyers masszához. Kapcsos tortaformába vagy sima tortakarikába kanalazd és tedd 180 fokos sütőbe. Ha pont ekkora anyaghányaddal dolgozol, mint én akkor 1 órát fog sülni, ha kisebb adagot készítesz akkor a sütési idő is redukálódik, meg persze a sütő fajtájától is függ ám, nekem légkeveréses, elég jó kis sütőm van, a régebbi alul-felül sütő berendezéseknél hosszabb idővel számolj. Én 30-40 perc után a sütő hőfokát levettem 160 fokra, nehogy a külseje jobban kiszáradjon mert a belső rész hajlamos lassan sülni a növényi tésztáknál. Érdemes 45 perc után tapogatni/szurkálni, kinek, hogy kényelmes ellenőrizni a piskóta állapotát. Nekem 62 percig sült.

Miután kivetted a sütőből, engedd egy picit hűlni, majd a tortakarikát is vedd le róla, és úgy hagyd teljesen kihűlni. Ha ez megvan, fűrészes késsel vágd ketté. Ha nem szeretnéd vagdosni, az is tökéletesen megfelel ha a nyers masszát megfelezed és két karikában sütöd meg. Így is hamarabb fog megsülni.

53678746_2493271220702727_1217035586695593984_n.jpg

A torta betöltése úgy néz ki, hogy fogod a lekvárt - én baracklekvárt használtam, abból is egy csökkentett cukortartalmú vegán verziót, mert ugyan nem olyan finom, mint az általam eltett házi lekvár, viszont az állaga zselésebb, ami jelen esetben fontos, mert nem szívódik úgy be a piskótába és könnyebb áthúzni csokival is. Szóval fogod a lekvárt/dzsemet és úgy 250 grammnyit rálapátolsz az egyik piskótára, szépen elkened majd ráhelyezed a másik piskótalapot és a maradék lekvárral (ami nálam 100 g volt) bekened a tetejét és az oldalát. Azért kenünk lekvárt a csokimáz alá, mert 1. fincsi 2. így nem tudja beszívni a piskóta a csokibevonatot. Használhatsz természetesen más ízű lekvárt, a mennyiséget is növelheted,  ez tényleg ízlés dolga. Ezután tedd be a tortát a hűtőbe egy fél órára-órára, hogy a lekvár kicsit dermedjen és könnyebb legyen lecsokizni.

Ganache:

  • 150 g étcsokoládé
  • 1 dl növényi tejszín

Megmondom őszintén, amikor a ganache-t (csokis tortabevonó) készítettem nem méricskéltem, mert én érzésből szeretek kotyvasztani, de nagyjából a fenti mennyiséggel dolgozhattam. A tejszínt felmelegítettem és beledobáltam az étcsokoládét - én 70%-os étcsokoládépasztillát használok de ha te sima bolti táblásat az is jó, csak kockázd/vagdosd össze - és dobáld a meleg tejszínbe és folyamatosan kevergesd, míg egynemű bevonómasszát nem kapsz. Vigyázz, nagyon ne forrald fel a tejszínt, mert ha leégeted a csokit, annak kampec, az egy visszafordíthatatlan folyamat, szó szerint megölöd, használhatatlanná válik. Erre figyelj! Ha viszont nem melegítetted fel eléggé, darabos, akkor picit melegíts még rá. Ha kész a ganache, vedd kis a hűtőből a tortát, öntsd rá a bevonómasszádat és egy lapáttal/kenőkéssel/spatulával kenegesd el szépen egyfomára, az oldalán is. Ha megvagy, dobd vissza a hűtőbe (ne szó szerint!) és hagyd 1 órát pihenni, dermedni, aztán már tálalhatod is.

Én még egy pici csokit olvasztottam és rajzolgattam a tetejére, ha marad egy kis bevonómasszád azzal is megteheted, csak előtte a tortát picit tedd a hűtőbe, különben összefolynak rajta a csokik.

53788227_321495525114921_7244082825744351232_n.jpg

Nálunk nagy sikert aratott, nagyon ízlett mindenkinek :) Remélem lesz aki, kipróbálja a receptet és örömet okoz majd neki! Csodás napot nektek!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://miteszikegyunikornis.blog.hu/api/trackback/id/tr1414682058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása