Mit eszik egy unikornis?

Mit eszik egy unikornis?

Sajtos-kolbászos batyu

2019. május 04. - Egyszarvú07

A ballagások engem is megihlettek, először croissant formában akartam elkészíteni ezt a csodás, sós péksüteményt, de aztán módosítottam, és inkább batyunak formáztam meg. A ballagók nem tudják a vállukra akasztani, de behabzsolhatják búcsúzóul.

E kreálmány sütéssel együtt 15 perc alatt elkészíthető, és ha nem árulod el annak, akinek kínálod, hogy vegán (semmilyen állati eredetű összetevőt nem tartalmaz) nem fog rájönni, és valami eszméletlen finom. A kóstoló tesztközönségem nem vegán, nem véletlenül rajtuk tesztelem az új süteményeket, egyrészt mert őszintén véleményezik, nem elfogultak, másrészt, mert nem lehet rájuk fogni, hogy az ízlelőbimbóik elsatnyultak a sok növényi cucctól vagy éppen az állati cuccok hiányától. 

Hozzávalók:

  • Egy tekercs leveles tészta (hűtött, nem fagyasztott)
  • Egy rúd bio gabonakolbász
  • 30 ml növényi tejszín
  • só, bors, fűszerek ízlés szerint
  • 30 g növényi sajt reszelve

 

Leveles tésztából én a Tante Fanny félét használom, mert 100% növényi alapanyagokból készül, könnyű vele dolgozni és finom. Nem szeretem a fagyasztott  tésztát, praktikusabb a hűtött, nem kell olvasztgatni, nyújtani, kicsomagolod, kitekered és már használhatod is. Én szoktam itthon házilag leveles tésztát készíteni, hajtogatni, mert annál nincs jobb, de ez egy több órás izmos, procedúra, úgyhogy idő- és energia hiányában sokszor fanyalodom a boltira.

Melegítsd elő a sütőt 200 fokra, a gabonakolbászt (általában egy dupla rúd egy csomag, a fele kell, egy rúd) morzsold bele egy kis tálba, öntsd rá a tejszínt - ne legyen folyós, csak egy sűrű massza, krémszerű állagot adj neki - sózd, borsozd, fűszerezd ízlés szerint. Én barbecue fűszerkeveréket használtam, majd egy pici reszelt sajttal feldobtam, ami az előre lereszelt mennyiség kb. fele, mert a másik felét majd a batyu tetejére szórjuk. Én szójatejszínt használtam és Violife sajtot, természetesen másfajta tejszínnel vagy sajttal is működik a dolog.

Ha kész a töltelék bontsd ki a leveles tésztát, hajtogasd ki és vágd fel. Én hosszában félbevágtam egyszer, aztán széltében 2x, így kaptam 6 négyzetet, majd ezeket keresztben vágtam ketté, hogy háromszögeket kapjak, tizenkettőt. Fogsz egy háromszöget - ha úgy vagdostad, ahogy én, egyenlő szárú háromszögeid vannak - aminek a leghosszabb oldala, az alapja nézzen feléd. A közepére tegyél egy kis tölteléket, a háromszög csúcsát, ami szembe néz veled, hajtsd rá a közepére, majd az egyik szélét (szárát) hajtsd rá, hogy elfedje nagyjából, végül a másik szélét. Ez így leírva lehet, hogy bonyolultnak tűnik pedig egyáltalán nem az, sajnos elfelejtettem fázisfotókat készíteni, de ha máshogy formázod, az is teljesen rendben van. Akár négyszögletes tésztából is csinálhatsz batyukat, vagy nem is kell a batyuhoz ragaszkodni, alakítsd kedved szerint. Sőt csigákat is csinálhatsz belőle! Egyáltalán nem vágod fel a tésztát, hanem elteríted rajta a tölteléket, feltekered aztán szeleteled fel, így lesznek csiguszok. Rád van bízva. Ha megformáztad szórd meg reszelt sajttal, helyezd sütőpapírral bélelt tepsire és süsd meg 10-12 perc alatt. Íme:

59469710_448854995849850_1446568886785802240_n.jpg

Egy kis paradicsommal kínáltam. Tényleg próbáljátok ki, nagyon megéri! Gyors, könnyű és finom! A tesztközönség első kérdése az volt, miután betolták, hogy "Van még?" :D 

59353357_2347253622210267_6197410088961966080_n.jpg

Jó étvágyat hozzá! Legyen csodás napotok!

A bejegyzés trackback címe:

https://miteszikegyunikornis.blog.hu/api/trackback/id/tr4114804078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the real fogash 2019.05.06. 19:27:37

Csak azt nehéz megérteni, hogy mi a fenéért hívjátok SAJTOS-KOLBÁSZOS cuccnak, ha egyik sincsen benne...

Egyszarvú07 2019.05.07. 09:02:14

@the real fogash: Van benne sajt is meg kolbász is, csak növényi sajt, meg gabonakolbász :)
süti beállítások módosítása