Mit eszik egy unikornis?

Mit eszik egy unikornis?

Csőben sült brokkolis batáta

2019. május 30. - Egyszarvú07

Van az úgy, hogy az embernek nincs kedve, energiája, ideje, hosszasan agyalni, tervezgetni, hogy mit főzzön, de enni kell, úgyhogy felméri, hogy milyen készlet áll otthon rendelkezésre és abból alkot valamit. Na pont ezt csináltam én is tegnap. Gasztromókus vagyok amúgy, szeretek új dolgokat kipróbálni, ötletelni, szakácskönyveket bújni, vásárolni viszont nem szeretek, úgyhogy gyakran az otthoni készletből gazdálkodom.

Tudtam, hogy van otthon batáta, vagyis lánykori nevén édesburgonya - azért a kevésbé ismert batáta néven szólítom a címben is, mert úgy alliterál, és azt imádom - meg vettem egy szép nagy brokkolit a múltkor és egy nagy szójajoghurtot, úgyhogy gondoltam ezekből már össze lehet dobni egy emberi ételt csodálatos fűszerekkel, meg egy kis gabonakolbásszal, mert az az egyik gyengém. Valami fergetegesen finom a füstölt verziója is meg a sima is. Nyamm. A fejemben már kezdett árnyalódni egy kép, összehegesztettem agyban a rakott krumpli és a csőben sült brokkoli receptjét, és ez lett belőle. És az a csudajó még benne, hogy ha pont ezek az összetevők nincsenek nálad otthon, mindegyik lecserélhető, helyettesíthető mással, ami leledzik a konyhádban, vagy el is hagyhatsz ezt-azt.

No, én ezekből alkottam:

  • 1 kg édesburgonya
  • 2 kis fej vöröshagyma
  • 1 nagy brokkoli
  • egy nagy doboz natúr szójajoghurt (asszem 500 ml)
  • 1 csomag (2 rúd) tönköly gabonakolbász
  • só, bors
  • római kömény, bazsalikom, vegamix fűszerkeverék
  • 1 zacskó bébispenót
  • 1 kis darab Violife sajt (kb. 40 gramm)

 

A brokkolit kis darabokra szedtem, megmostam, és leforráztam. Nem szoktam előfőzni, mert akkor nekem már túl puha, úgy szeretem ha kicsit még ropogós, de azért nyakon öntöttem egy kis forró vízzel, hogy ne legyen nagyon kemény. Az édesburgit szintén nem kell előfőzni, meghámoztam, megmostam és szeletekre vágtam, a hagymát ugyanígy. A szójajoghurtot meg befűszereztem. Római köményt és bazsalikomot használtam, meg a szokásos vegetáriánus fűszerkeveréket, de fűszerezd ízlésednek vagy kedvednek megfelelően. Kacérkodtam a gondolattal, hogy barbecue fűszerkeverékkel öntöm nyakon, de ahhoz most nem volt kedvem.

Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra, fogtam a jénai edényt, pici olajjal kikentem az alját, majd egy réteg batátát rendezgettem bele, arra egy kis brokkolit helyeztem elszórva, aztán bébispenótot, rámorzsoltam egy kis gabonakolbit, sóztam, borsoztam, rádobáltam egy kis hagymát és rákanalaztam a szójajoghurt felét kb. Ezután jött egy újabb réteg batáta, pár szem brokkoli, gabonakolbász, hagyma, bébispenót, só, bors, fűszeres joghurt. Nem sok édesburgi maradt a végére, úgyhogy a maradék zöldségeket vegyesen helyeztem a tetejére, rákanalaztam a maradék joghurtot és ráreszeltem egy kis darab vegán sajtot. Aztán betoltam a sütőbe kb. fél órára.

Tipp: Ha nincs otthon batáta, használj sima krumplit, brokkoli helyett karfiolt vagy répát, vagy csak hagyd el, szójajoghurt helyett növényi tejszínnel is működik a történet (a rakott krumpliba is azt szoktam tenni), vagy vegán tejföllel, vagy készíthetsz hozzá besamel mártást. A gabonakolbászt is egyszerűen elhagyhatod, vagy ha van egy kis fűszeres szejtánod otthon használd bátran, akár tofut is. Lila hagymával is feldobhatod, a bébispenót is elhagyható. Nálam ezek voltak otthon, és mindet fel akartam használni, de jóval kevesebb hozzávalóból is finom étel alkotható, a lényeg az ízesítés, fűszerezés, és az elkészítés módja.

Ilyen volt, mielőtt betoltam a sütőbe:

61449629_732620100473740_9063179858477056000_n.jpg

 

És így nézett ki mielőtt betoltam az arcomba:

 

61306342_2236737396589257_1934232680598077440_n.jpg

Nekünk nagyon bejött!

A bejegyzés trackback címe:

https://miteszikegyunikornis.blog.hu/api/trackback/id/tr4114870766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mullerjacint 2019.09.08. 21:36:33

Hát ez nagyon jól néz ki, összefutott a nyál a számban. Kipróbálnám ezt a receptet én is, úgyhogy holnap nekiállok valamit alkotni a receptet követve. Leárazva meg is tudok venni sok alapanyagot, neten láttam www.ujsagomat.hu/tesco/
süti beállítások módosítása