Mit eszik egy unikornis?

Mit eszik egy unikornis?

Kókusztekercs revolúció

2019. március 24. - Egyszarvú07

Egy korábbi országtorta ihletett meg a hatásvadász nevet illetően, azért ezt választottam, mert kellően drámai, de mégis benne sejlik az újdonság varázsa a klasszikus alap mellett, és annyira elvarázsolt ez az új kókusztekercs kreálmányom, hogy muszáj volt kiadnom magamból. Nem változtattam meg gyökeresen a receptet, csak kicsit feldobtam. Ráadásul én csak a vanília tuningot tettem bele szándékosan, a kakaóbab töret már a véletlenek összjátéka volt. No nézzük!

Hozzávalók:

Alap:

  • 500 g darált háztartási keksz
  • 150 g porcukor
  • 2 evőkanál kakaóbab porrá őröve ( vaaaaaagy kakaópor)
  • 1 evőkanál rum (vagy aroma)
  • 1-2 dl vaníliás szójatej (amennyit felvesz a tészta)

Töltelék:

  • 100 g kókuszreszelék
  • 150 g margarin
  • 100 g vaníliapuding
  • 100 g porcukor

 

Először az alaphoz a hozzávalókat készítsük elő, és öntsük össze, majd apránként adagoljuk hozzá a növényi tejet, és gyúrjuk össze, ha már nem ragad, de összeállt, akkor jó. A kakaóbab nálam úgy jött a képbe, hogy elfogyott a kakaóporom, kb. 1 teáskanálnyit tudtam csak az alapba tenni, és hát az kevés volt, viszont kakaóbab töretem volt otthon, így beledobtam a kávédarálóba, porrá őröltem és azzal helyettesítettem a natúr keserű kakaóport. A kakaópor egyébként nem egyenlő a kakaóbab törettel, ugyanis előbbi egy félkész termék, míg utóbbi egy szárított nyersanyag. Ha nincs otthon kakaóbabod nyugodtan használj kakaóport, én azért szeretem, mert markánsabb, karakteresebb az íze, igazán fel tud dobni egy süteményt. Ha begyúrtad az alapot tedd félre egy kicsit.

Tipp:  Ha gluténmentessé szeretnéd tenni vagy csak alapból nem rajongsz a bolti kekszdaráért, süsd meg otthon a kekszet vagy egy szárazabb piskótát és daráld le.

A töltelékhez a szobahőmérsékletű margarint habosítsd ki a cukorral, majd keverd hozzá (robotgéppel) a pudingot és a kókuszreszeléket. Kb. egy evőkanálnyi kakaóbab töretet (annyi maradt) még hozzádobtam, hogy még frappánsabb legyen, direkt nem porrá őrölve, hogy a töltelék világos színű maradjon. A puding lehet bolti, én ilyet használtam, méghozzá Alpro vaníliás szójapudingot, de saját készítésű pudinggal is feldobhatod ezt a desszertet, csak ne legyen forró, mert az jól megolvasztja a margarint és szét fog folyni az egész :)

Az összeállítás pedig úgy nézett ki, hogy elfeleztem a tésztaalapot, mert két rúd jött ki ebből a mennyiségből. Fólián kinyújtottam óvatosan, kókuszreszeléket szórtam rá, meg alá, hogy se a folpack-ra ne ragadjon a cucc, se a nyújtófára. Kb. fél cm vastagra nyújtottam és téglalap alakúra. Ha ez megvan a töltelék felét szépen rákentem és óvatosan feltekertem, mint a bejglit, majd fóliába csomagoltam és betettem a hűtőbe dermedni. Pár óra elég neki, de egy éjszaka alatt éri el a tökéletes állagot, mikor kellően összeállt és szeletelni is simán hagyja magát.

Íme:

55680262_1916058801837736_7257734319165145088_n.jpg

Hatalmas változás nem történt ugye a klasszikus recepthez képest, a tölteléket feldobtam egy kis pudinggal, az alapnál pedig lecseréltem egy hozzávalót egy hasonlatosra, de a végeredmény, mégis annyira más lett. Érdemes kipróbálni. Induljon jól a hetetek!

A bejegyzés trackback címe:

https://miteszikegyunikornis.blog.hu/api/trackback/id/tr10014714035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2019.03.26. 10:08:21

Ezt a rettentő béna kinézetű valamit szerintem gondold újra.. Úgy néz ki mint amit egyszer már megettek.. Legyünk őszinték, azért mert van internet, és mindenki blogolhat, azért nem kell mindenkinek..
süti beállítások módosítása