Mit eszik egy unikornis?

Mit eszik egy unikornis?

Rakott krumpli új köntösben

2019. március 14. - Egyszarvú07

A rakott krumpli gyerekkorom nagy kedvence, akárhányszor anyukám megkérdezte, hogy mit főzzön, mindig ez volt a válaszom, aztán ha nem volt rá ideje, vagy már a tesóm is nagyon unta, kiegyeztünk a krumplipürében. Nagyon szeretem a burgonyát, nah! Egyébként sajnos rossz a marketingje, sokan tartózkodnak tőle, hogy tele van szénhidráttal, meg hizlal, meg egyebek, de azt nem árt, ha tudjátok, hogy baromi egészséges, mert tele van káliummal, vassal, magnéziummal, C-vitaminnal, ami antioxidánsként hat., meg sok mással is. Az elején, amikor elhatároztam, hogy nem fogyasztok többé állati eredetű ételeket, kicsit meg is szeppentem, hogy mi lesz a kedvenc ételeimmel, hiszen a rakott burgi aztán tényleg sok tejföllel, tojással, kolbival volt a tuti. Az a csodálatos, hogy mi, a 21. században baromi sok alternatív dologgal vagyunk elkényeztetve, amivel 20-30 éve még nem találkozhattunk a piacon: gabonakolbászok, tofu, növényi tejföl, növényi sajt, növényi tejszín, stb. stb. A növényi tejeket, sajtokat én jobban szeretem otthon, házilag elkészíteni (ezekről is írok majd), de idő híján, vagy kényelmi okokból olykor ráfanyalodom a bolti készletre is, mondjuk gabonakolbászt nem próbáltam még a saját konyhámban előállítani, de ami késik...

No, egy nagyjából 20x30 cm-es tálhoz, az alábbi hozzávalókból alkottam:

  • 15-20 szem közepes/nagyobb krumpli
  • 30 dkg tofu
  • 1 rúd füstölt gabonakolbász
  • 1 csomag füstölt szójavirsli 
  • 10 dkg füstölt növényi sajt reszelve
  • 200 ml zabtejszín
  • 200 ml rizstejszín
  • só, bors
  • kurkuma és a fűszermixem

 

A krumplit meg kell főzni, ahogy a hagyományos recept szerint is, a sütőt bekapcsolom 180 fokra, és amíg összerakosgatom az összetevőket, pont fel is melegszik. A tofunak csináltam egy afféle páclevet: a zabtejszínt befűszereztem, sóztam borsoztam. Van egy afféle alapmixem, ami szárított petrezselymet, paprikát, zellert, répát, hagymát tartalmaz, ezt szoktam kiegészíteni, jelen esetben cayenne borssal, tarka borssal és kurkumával.

TIPP: A bolti növényi tejszínek állagra eltérőek, van, ami egészen híg, van, ami pedig sűrű, ez függ a márkától is, meg attól is, hogy miből készült. A páclénél a hígabb, Alpro márkájú zabtejszínt használtam, viszont az összerakásnál, a rétegek között, meg más ételeknél, pl. a székelykáposztánál a Bridge márkájú rizstejszínt, ami egészen tejföl sűrűségű. Összességében kijelenthető, hogy a Bridge márkájú tejszínek sűrűbbek, pl. kókusztejszínt használtam már mindkettőből, és a Bridge-es sokkal sűrűbb volt, de ezek főzőtejszínt helyettesítenek inkább, a Cocomas-t viszont habbá is lehet verni :)

A tál aljára egy leheletnyi olajat teszek, elkenegetem, majd egy réteg karikázott krumplit, amire a pácban meghempergetett tofu szeleteket teszem, kicsit meg is locsolom a páclével, és rámorzsolgatom a gabonakolbász felét. A gabonakolbász nem egy olyan egybeálló, szilárd valami, mint pl. a debreceni kolbász, hanem egy morzsálódó dolog, ami azért jó, mert jobban el tudod oszlatni az ételben és előfőzést sem igényel. Meglocsolom egy kis rizstejszínnel, picit megsózom, aztán jöhet a következő réteg krumpli, tofu, kolbi, tejszín és rádobálom a felvagdosott szójavirslit is. Az elrendezgetés is ízlés dolga ám, mint a fűszerezés, én arra szoktam figyelni, hogy a legtetejére burgonya kerüljön, amit megkenegetek rizstejszínnel és ráreszelem a füstölt növényi sajtot. A házilag készített sajtok bár ízben messze felülmúlják a bolti verziókat, állagra nem olyan stabilak, kemények így reszelni is elég körülményes őket, én erre bolti Violife sajtot reszeltem rá. 25-30 percig sütöttem. Így nézett ki, mikor kivettem:

53658720_2697878923575263_1678675387682390016_n.jpg

 

Fotós tehetséggel nem dicsekedhetek, nem is díszítgetem az ételeket, meg a környezetet kattintás előtt, ezen majd változtatok, mert hát fontos a látvány, és még gusztusosabbá lehet tenni az elkészült finomságokat, nézzétek el nekem ezen hiányosságaimat, igyekszem a jövőben e téren is fejlődni.

Így nézett ki, mielőtt a bendőmbe került:

53661789_408672916565036_3943803932291104768_n.jpg

 

A páromnak is nagyon bejött, pedig ő még húst is szokott enni, úgyhogy nincs "átszoktatva" erre a kosztra :)

TIPP: Ha szaftosabban, lucskosabban szeretitek, nyugodtan használjatok több tejszínt, vagy növényi tejfölt, én most próbálok ezekből keveset használni, és nekem ez így volt tökéletes, de ízlések és pofonok. Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://miteszikegyunikornis.blog.hu/api/trackback/id/tr4814688368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása