Mit eszik egy unikornis?

Mit eszik egy unikornis?

Almatorta fenyőmaggal

2019. május 07. - Egyszarvú07

Egy olasz receptet dolgoztam át, eredetileg ez a finomság Torta di mele con pinoli néven fut. Nagyon egyszerű receptről van szó, alapból nem kell hozzá sok összetevő, a vegán verzióban pedig ez a nem sok -1, mert a tojást elhagytam. Ennek a klasszikus olasz almatortának is több változata kering a nagyvilágban, van amiben szerepel  vaj, máshol nem, van ahol csak citromlé kell bele, én a héját is belereszeltem, van ahol szeletekre kell vágni az almát és úgy rétegezni, más receptekben felkockázva és egybeöntve, tényleg sokféle van. Én ezt egy Olaszországban tanuló/dolgozó illetőtől tanultam, és dolgoztam át vegánra, de mindenképp érdemes kipróbálni, mert könnyen elkészíthető, olcsó, és nagyon finom desszertről van szó. No lássuk! 

Hozzávalók (20 cm-es tortaformához):

  • 7-8 szem alma
  • 150 g cukor
  • 400 ml vaníliás szójatej 
  • 200 g liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 50 g margarin
  • 1 csipet só
  • 1 citrom
  • 1 marék fenyőmag (elhagyható)

 

Melegítsd elő a sütőt 190 fokra, a kapcsos tortaformát pedig kend ki margarinnal és szórd meg egy kis liszttel. Ha gluténmentessé tennéd, nyugodtan használj zablisztet vagy rizslisztet, nem lesz száraz. Az almákat hámozd meg, vágd kockákra és locsold meg egy kis citromlével, hogy ne barnuljon meg. Én golden almát használtam, meg volt még pár szem idaredem. A lisztet a cukorral mérd össze, add hozzá a sót és a sütőport, reszeld bele a citrom héját, majd facsard bele a levét is. Add hozzá a szójatej felét és az olvasztott margarint majd robotgéppel keverd össze, végül a tej másik felét is csorgasd hozzá. Ha nem szereted a szójatejet nyugodtan használj más növényi tejet. Egy elég híg, folyós tésztát kell kapnod.

Tipp: Azzal lehet még játszani, hogy ha mondjuk mandulatejjel készíted, akkor nem fenyőmaggal szórod meg a tetejét, hanem szeletelt vagy egész mandulával, esetleg kesutejet használsz és kesudióval szórod. Természetesen nem kényszer ugyanazzal megszórni, mint amilyen tejet használsz, csak egy ötlet.

Végül öntsd bele az almát a tésztába, szilikonlapáttal vagy fakanállal forgasd össze, öntsd át a tortaformába, egyengesd el, és szórd meg a tetejét fenyőmaggal, vagy mandulával, vagy darált dióval, vagy amivel szeretnéd. Nem muszáj ám bármivel megszórni, az eredeti recept fenyőmagos, én ezért ezt tettem rá, de semmi sem kötelező, akár sima almaszeletekkel is díszítheted. Told be a sütőbe, 30 perc után vedd lejjebb 160 fokra a hőmérsékletet és süsd még 1 fél órát. Tanácsos két ütemben sütni, mert kell neki a magas hőmérséklet, viszont, nem akarjuk, hogy nagyon megpiruljon a teteje, ám a belsejének is át kell sülnie rendesen. 

Várd meg míg kihűl, óvatosan vágd körbe és úgy távolítsd el a tortakarikát róla. Nálam így nézett ki:

59792646_383488032517760_6404148885215772672_n.jpg

 

 A sütési idő nem rövid, de az előkészület, meg az összeállítás hamar megvan, nem bonyolult sütemény, és ha már bent van a sütőben lehet mással foglalkozni, úgyhogy nem macerás, viszont nagyon finom. Érdemes kipróbálni! Sok sikert! 

A bejegyzés trackback címe:

https://miteszikegyunikornis.blog.hu/api/trackback/id/tr8214813056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása