Mit eszik egy unikornis?

Mit eszik egy unikornis?

Csokis cseresznyés csoda

2019. június 11. - Egyszarvú07

Igazából pite, de imádom az alliterációt, és amikor édeshármasban csiripeltethetem a cs-ket, nem bírok magammal... :)

Szóóóval úgy indult, hogy szedtem a kertben némi cseresznyét, hogy majd lekvárt is főzök, meg teszek el befőttet, de most valami süteménybe szerettem volna belesütni, mert annyira finom. Igazi ropogós, édes cseresznye, és megmondom őszintén még sose sütöttem friss cseresznyéből semmit, úgyhogy adta magát a dolog.

A meggyes lepény receptemet kicsit átvariálgattam és ez lett belőle.

Hozzávalók: (A klasszikus fodros szélű kerek formához)

  • 2 bögre liszt
  • 1 bögre natúr kakaópor (keserű)
  • fél bögre cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1-1,5 bögre növényi tej
  • 1 ek. almaecet (elhagyható)
  • 2 ek. almacukor (elhagyható)
  • fél bögre kókuszolaj
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • másfél citrom reszelt héja
  • egy tábla étcsoki
  • egy tál cseresznye

 

Melegítsd elő a sütőt 180 fokra. Én most nem vajaztam-liszteztem a sütőformát, hanem befújtam spray-vel. Lehet kapni a boltban, kifejezetten tepsikhez, tortaformákhoz készülő olajos spray-t, amivel ha befújod a formát nem ragad bele a tészta. Alapjáraton a sütőpapírt preferálom, vagy kikenem, kilisztezem a tepsit, de pakolásztam és a kezembe akadt ez a régi találmány, úgyhogy gondoltam használatba veszem. Teljesen jól működik egyébként. Kuglófnál már régebben is sokat segített.

Egy műanyag edénybe szitáltam a teljes kiőrlésű zablisztet (sima búzaliszt vagy egyéb liszt is tökéletesen megfelel), cukor helyett eritritet használtam (diétázom vagy mi), a sót, sütőport, vaníliás cukrot, kakaóport, vagyis én karobport használtam kakaó helyett, mert kicsit túlrendeltem belőle magam a múltkor, de bármelyik jó. Kicsit összekevertem, aztán meleg kókuszolajat öntöttem hozzá, citromhéjat és a vaníliás szójatej felét. Bármilyen növényi tej megteszi, én a vaníliás szójatejet szeretem, illetve a házi mandulatejet, de ez ízlés dolga. Robotgéppel összedolgoztam, aztán a maradék szójatejet hozzákevertem, az almacukrot, végül az almaecetet. Az almacukrot nyugodtan hagyd el, én azért tettem bele, mert az eritrit mellé szerettem volna valami "igazi" cukrot, ami nem répacukor. Az almaecetet azért, tettem bele, mert javítja a tészta állagát, puhább lesz tőle de semmi tragédia nem történik, ha kihagyod. Addig dolgozz a robotgéppel, amíg egy teljesen egynemű, lágy, de folyós tésztát kapsz. Az étcsokit kis kockákra vagdostam és lapáttal hozzákevertem. A cseresznyét megmostam, kimagoztam, és megmondom őszintén nem tudom, hogy mennyit tettem bele. Úgy két összetett maréknyit, 20 dkg volt talán. 2 maréknyinál több nem is nagyon fért volna bele, de úgyis látod majd, mikor lapátolod a formába a tésztát. Mindenesetre a cserkó felét a nyers tésztába kevertem, amit aztán a tortaformába öntöttem, és a tetejére szórtam a maradék gyümölcsöt. 45 percig sült. Nyugodtan ellenőrizgesd tapintással, tűpróbával, de sajnos a tojásmentes, vegán süteményeket tovább kell kicsit sütni.

Így nézett ki sütés előtt:

62234167_466541614112423_12292922250625024_n_1.jpg

 

Így, amikor kivettem a sütőből:

 

64206058_1817395115026618_5017303313977180160_n.jpg

 

Pici porcukorral szórtam azért tálalás előtt:

 

62503628_352441845468094_7327175139953475584_n.jpg

 

Nem nehéz süti, olcsó, semmi extra hozzávaló nem kell, hamar összekutyulod, aztán már csak azt kell kivárni, míg megsül. Egy óra alatt kész vagy mindennel. Nálunk sikert aratott. 

 

64286412_865906510436129_6253843206157369344_n.jpg

 

Legyen szép napotok!

A bejegyzés trackback címe:

https://miteszikegyunikornis.blog.hu/api/trackback/id/tr5714889306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása