Mit eszik egy unikornis?

Mit eszik egy unikornis?

Csokoládés kekszecske

2019. február 12. - Egyszarvú07

Sose voltam jó kezdésekben, szóval ez a blog is amolyan "in medias res" módban indul, avagy csapjunk a lecsóba, vagyis egy desszertbe! :) Nos én gyerekkorom óta rajongok az édességekért, talán 10 éves lehettem, amikor már serényen jegyzetelgettem a nagymamám frenetikus meggyes piskóta receptjét, és ez a rajongás felnőttkoromban sem tompult, sőt a 20-as éveim végén tetőzött is talán, amikor a cukrászsuliba  beiratkoztam, el is végeztem, és minden percét imádtam. Szeretek sütni nah! :) No, de nézzük ezt a csokis kekszet!

Ez egy mezei kekszrecept, igazából nem nagyon kellett tuningolnom, úgy veganizáltam (á utálom ezt a szót!), hogy egyszerűen kihagytam a tojást, a vajat margarinra cseréltem és kb. ennyi. A többi összetevő növényi eredetű volt alapból is. Sok sütemény simán elkészíthető tojás nélkül, vagyis inkább úgy mondanám, hogy MINDEN sütemény elkészíthető tojás nélkül, a legtöbben simán kihagyod, van ahol kell hozzá valami huncut helyettesítő dolog, plusz növényi tej, vagy chia mag, vagy útifűmaghéj, netán a csicseriborsó leve, ám fantasztikus piskóta süthető tojás nélkül, sőt akár olyan klasszikus is, mint a macaron, aminek tényleg az egyik alappillére a tojásfehérje, és mégse, mert helyettesíthető mással. Hidd el nekem, minden megoldható tojás vagy tejszármazék nélkül, és a minősége, íze sem fog romlani tőle. Sőt! És ez nem csak a süteményekre igaz, klasszikus húsételek növényi verzióját fogom prezentálni a blogon, bármit, tényleg BÁRMIT el lehet már készíteni anélkül, hogy szegény állatok részeit pakolásszuk bele.

Azért ezzel a recepttel indítok, mert könnyen és gyorsan elkészíthető, de komolyan 15 perc alatt összekutyulod, 12 perc alatt megsül és ennyi, fél órába se telt, semmi extra, nehezen beszerezhető alapanyag nem kell hozzá, viszont finom. Ha a gyermek kitalálja, hogy "jaj Anya úgy ennék valami édességet", vagy este 11-kor közli, hogy a másnapi iskolás batyus bálba kéne vinnie valamit, vagy csak szívesen csomagolnál neki valami finomságot a tízórai mellé, vagy akármi más miatt improvizálnod kell, jól jöhet ez a recept :)

TiPP: Ha egészségesebb verzióban szeretnéd készíteni, vagy olyanban, ami kevésbé hízlal, vagy akármi másért nem eszel cukrot vagy glutént, vagy a margarint nem szereted, mindegyikre ajánlok alternatívát. Ha gluténmentessé szeretnéd tenni, a lisztet cseréld le rizslisztre, akár, zablisztre, viszont így szárazabb lesz, ezt elkerülendő tegyél bele több margarint. Ha a margarint kerülnéd el, cseréld le kókuszolajra, a cukrot eritrittel is kiválthatod vagy ha a természetesebb édesítőket preferálod, akkor a datolyaszirupot, juharszirupot vagy agave szirupot ajánlom, esetleg az almacukrot.

Szóval a csokoládés keksz hozzávalói:

  • 20 dkg étcsokoládé apróra törve
  • 25 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 2 púpos evőkanálnyi kakaópor (keserű, nem a Nesquik)
  • 10 dkg cukor 
  • 20 dkg margarin

Elkészítés módja:

A margarin legyen puha, vagy akár folyós, hogy ki tudd habosítani a cukorral vagy más alternatív édesítőszerrel, majd kanalazd hozzá a kakaóport, sót, sütőport, lisztet és közben folyamatosan keverd kézi robotgéppel vagy állóval, amid van. Ha már egynemű, kapcsold ki a gépet és szilikon lapáttal (nekem ez a kedvencem) vagy sima kanállal vagy fakanállal, vagy akár puszta kézzel ( nem vicc, nekem van olyan cukrász barátosném, aki mindent kézzel kever, sok mindent én is) keverd hozzá az étcsokoládé darabokat. Nyilván nem minden háztartásban leledzik a polcon 70% kakaótartalmú csokicsepp, meg ezt nem is árulják a teszkóban (én is cukrászkellékes webshopból rendelem), de veszel egy számodra szimpatikus tábla csokit a boltban, és késsel vagy darálóval leaprítod, oszt' jóvan.

Szóval, ha már összekevertél mindent, vegyél ki tetszőleges mennyiségű tésztát, a kezeddel gyúrj belőle gombócot, majd lapítsd le és helyezd sütőpapírral bélelt tepsire. Nem kell nagyon messzire tenni őket egymástól, bár a tészta nem kifejezetten terjeszkedik, azért 1-2 cm helyet hagyj köztük. Nyilván a mérettől függ, hogy mennyi lesz belőle, általában egy klasszikus nagy, lapos tepsire ráfér. 180 fokon 12 perc alatt megsül, de ugye ez a méretétől is függ, ha kisebb kekszeket készítesz hamarabb átsül, figyelj rá. Én kinyitom a sütőajtót és kézzel megnyomkodom, abból szoktam érezni, hogy jó-e már meg a színéből.

Íme készen:

 

img_0975.JPG

 

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://miteszikegyunikornis.blog.hu/api/trackback/id/tr5414622572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása